ALLMÄNNA VILLKOR

Allmänna villkor gäller när du beställer varor på anykis hemsida och när du fått en bekräftelse på din beställning. Detta innebär att du bekräftar våra köpvillkor samt att du har läst information om personuppgifter och samtycker till användning av cookies enligt vår integritetspolicy.

 

Företagsinformation: Active Brand Collective Stockholm AB 

Org nr: 559368-8723

Säte: Stockholm, Sverige



anykis Allmänna Villkor reglerar alla ordrar som läggs av kunden (“dig” / “kunden”) på domänen www.anyki.se samt dess underdomäner. Genom att köpa en produkt medger du ditt godkännande att vara juridiskt bunden till våra Allmänna Villkor.

Avtal & order

Ett bindande köpeavtal ingås så snart din beställning har bekräftats av oss och en orderbekräftelse har skickats från anyki till den e-postadress du angav.

  • För att beställa i webbshopen måste du vara minst 18 år och inte under förmyndarskap. anyki förutsätter att minderåriga som utför inköp på hemsidan, skickar sanningsenlig information om sin ålder och / eller har det nödvändiga samtycket från deras förmyndare för att köpa varan / föremålen. Om inte, kan köparen bli ansvarig för eventuella kostnader som ett ogiltigt avtal kan innebära.
  • Priserna som anges på webbplatsen inkluderar moms.
  • Kostnaden för frakt ingår inte i priset och debiteras och deklareras separat i samband med beställning.
  • anyki har rätt att att från tid till tid ändra priser.
  • När du har lagt din beställning och fått din orderbekräftelse kan inga ändringar göras i din beställning.
  • anyki förbehåller sig rätten att avstå från att leverera beställda produkter i händelse av att valda produkter inte är tillgängliga.
  • Rabattkoder registreras i check-out (“kassan”). För att använda rabattkoden, lägg till produkter i varukorgen och lägg sedan till rabattkoden i fältet som är tilldelat rabattkoder.
  • Vid användning av ett kampanjerbjudande har priserna redan justerats när man lägger produkten i varukorgen.
  • Om du har betalat med en kupong återbetalas vouchern genom ett presentkort vid en eventuell retur.

Friskrivningsklausul: 

  • anyki tar ej ansvar för eventuellt skriv eller bild-fel på hemsidan. Detta inkluderar, men är inte begränsat till, fel i produktbeskrivningen eller tekniska specifikationer, felaktiga priser eller justeringar av priser, eller felaktig information om lagertillgänglighet. anyki förbehåller sig rätten att korrigera sådana fel och att ändra eller uppdatera information när som helst. anyki förbehåller sig rätten att justera eventuella fel i prissättningen före och efter att beställningen har behandlats, och innan leveransbekräftelsen ges till dig.
  • All bildinformation på webbplatsen ska endast ses som illustrationer. Dessa illustrationer kan inte garanteras att de återger antalet artiklar du får, eller produktens exakta utseende, egenskaper eller ursprung. 

 

Rättigheter:

  • Hemsidan och allt material som finns på hemsidan (såsom bilder/filmer) äger anyki. Information på webbplatsen är föremål för skydd av immaterialrättslagstiftning och marknadsföringslagstiftning. Detta innebär att produktnamn, bilder och grafik, design, layout och information om produkter, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt tillstånd från anyki. 

Returer 

  • Vi erbjuder dig 14-dagars retur på ditt köp, räknat från det datum du beställer varorna. Artiklarna ska returneras oanvända, i säljbart skick och i sin ursprungliga förpackning. 
  • Felet bör anmälas snarast efter att ha upptäckts. Att reklamera en vara inom två månader anses vara inom skälig tidsram. Om du upptäcker att ett föremål levererat av oss till dig är defekt, bör du snarast möjligt kontakta vår kundservice med ett formellt klagomål. Detsamma gäller om du identifierar att en produkt har skadats under transporten eller om du identifierar andra avvikelser i leveransen, t.ex. att antalet varor eller produktmodell som levereras inte överensstämmer med din beställning. Returer här nedan ska skickas till kundtjänst eller till den adress som specifikt instrueras av oss. 
  • För att anyki ska kunna fullfölja en påbörjad retur som saknas eller på annat sätt påverkats under leveransen, krävs det att kunden följt de returinstruktioner som står angivet på vår webshop.
  • Presentkort

    • I händelse av att du har returnerat en produkt som du har köpt med presentkort uppmanar vi dig att kontakta kundtjänst så får du ett nytt presentkort.

     

    Frakt & leverans

    • Normalt behandlas din order inom 2 arbetsdagar efter din orderbekräftelse och kan förväntas levereras inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige och 2-15 arbetsdagar på internationella ordrar. Leveranstider är endast uppskattningar och kan ta längre tid än normalt under högsäsong. Den utlovade leveranstiden startar från det att du mottar din leveransbekräftelse från oss.
    • Du måste ange en korrekt och fullständig adress information i din order då vi inte kan garantera att det kan ändras efter att du slutfört ditt köp. Kunden är ensam ansvarig för eventuella leveransfel på grund av bristande information eller fel på leveransadressen i sin order. Om man inte angett korrekt adress och paket går i retur på grund av detta kommer anyki ha rätten att ta ut en returraktavgift för detta. 
    • Vid en eventuell retur återbetalas inte frakten för leveransen.

    Ångerrätt

    • Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du som konsument (privatperson) 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning, antingen helt eller delar av den. För att nyttja din ångerrätt behöver du meddela oss via hello@anyki.se, och sedan returnera ordern inom 14 dagar från det att du kontaktat oss. 

    Återbetalningar

    • När vi har behandlat din retur kommer du att få en återbetalningsbekräftelse till din e-postadress. Vi kommer att återbetala dig det betalda beloppet. Alla återbetalningar kommer att göras med samma betalningsmetod du använde när du genomförde ditt köp. Har du använt ett presentkort kommer detta i första hand att återbetalas till, resterande summa till annan använt betalsätt. Har du pausat din faktura hos din betalningsleverantör kommer ett förfallodatum tillfälligt skjutas upp. När din retur hanterats och en återbetalning gjorts kommer denna “paus” hävas och en faktura betalas. anyki ansvarar inte för att eventuella påminnelseavgifter eller förseningskostnader skickas ut av betalningsleverantören.

    Skadade produkter

    • anyki säkerställer att alla produkter noggrant kontrolleras i kvalitetskontroll innan de skickas till våra kunder.. Om du upptäcker att ett föremål trots detta är skadat eller på annat sätt defekt kommer du att erbjudas en återbetalning eller ha möjlighet att beställa produkten på nytt, om en ny är tillgänglig. Om det skadade objektet följde en order som innehåller andra inköpta varor, kommer kostnaden för den ursprungliga leveransen inte att återbetalas. Du uppmanas att alltid granska dina mottagna produkter redan vid leverans och så snart som möjligt rapportera eventuella avvikelser från din orderbekräftelse till oss. 

    Lag och tvist

    Dessa Allmänna Villkor regleras och tolkas i enlighet med svensk lag. Kontrakt som ingåtts via Hemsidan samt eventuell tvist som uppstår ska regleras av svensk lag.